Wykorzystanie PBN w marketingu internetowym

Sprawdź informacje o private blog network.

Żeby klient odnalazł twój biznes musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale również postarać się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i pomocne dla użytkownika artykuły. Ale nie wolno również pominąć tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

Private blog network – użyteczne jako część szerokiej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, bowiem są tworzone a następnie zarządzane przez jeden podmiot (z reguły przez agencję SEO bądź dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci portali są zwykle stosowane jako jeden z elementów złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które są poprawnie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość wygenerowania dużej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Słabym punktem PBNów jest tylko to, że ich utworzenie nie jest tanie, a następnie trzeba poświęcać wiele czasu na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.

Artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

PBNy bardzo dobrze sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To praktycznie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są najistotniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres i adres e-mail czy telefon. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm, profil na portalu społecznościowym czy artykuł, w którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Drugi skuteczny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów z podaniem linku do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej przydatność oryginalnego artykułu, dlatego że natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych postrzegają jako sygnał, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, przydatne teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL, gdzie istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności z bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym, inwestycjami i zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO