
Krótko o pozycjonowaniu
Pozycjonowanie stron www - więcej informacji o tej usłudze.
Istnieją 3 główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną rolę przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Zielone Świątki lub Dzień Kobiet. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Najczęściej należy zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść witryny.
Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon
Drugi rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Za sprawą właściwego doboru słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads ulegną dużej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon to także znacznie mniejsza konkurencja. Istotne jest także to, iż rośnie tendencja do wprowadzania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 3 srebrna,
– smartfon LG K40 biały,
– obuwie Adidas Runfalcon czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne przede wszystkim dla sklepów online. Za pomocą tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment produktów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju istotne jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się najczęściej:
– dzielnicę (np. “sklep RTV Polesie”)
– miejscowość (“siłownia Kraków”)
– państwo (“filharmonia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w przypadku firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do osób mieszkających w konkretnym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest preferowania też wówczas, gdy firma ma nieduży budżet reklamowy i nie ma możliwości walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “sklep komputerowy”, to “sklep komputerowy Kraków”.
Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]