Kompleksowa analiza stron internetowych – audyt SEO

Audyt strony internetowej - więcej szczegółów o tej usłudze.

Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt to sprawdzenie spółki, firmy bądź przedsiębiorstwa pod kątem przeróżnych aspektów, między innymi finansowych i organizacyjnych, jak również analiza perspektyw rozwoju. Czym, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak tytuły i opisy meta, kod strony, strukturę nagłówków, szybkość wczytywania się witryny i wiele bardziej i mniej znaczących aspektów. Prócz samego zestawienia nieprawidłowości i błędów, w szczegółowym audycie SEO powinny znaleźć się też instrukcje odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza stronę www pod względem zgodności ze normami W3C, dostępności, zawartości strony, a także poprawności kodu. Ponadto sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, żeby wykazała ona wszelkie dysfunkcje strony i – co istotne – zaleciła działania, które pomogą je naprawić.

Bezpłatny audyt SEO nie wykryje wszystkich błędów na stronie

W sieci można znaleźć sporo stron oraz narzędzi, z wykorzystaniem których można błyskawicznie i bez opłat wykonać audyt SEO witryny. Zalety takiego rozwiązania? Cena i szybkość. Wady? Całe mnóstwo. Darmowe narzędzia lub też wersje testowe z niewielką paletą funkcji, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już odkryją pewne nieprawidłowości na stronie, to zwykle nie wszystkie. Dużo problemów (między innymi w kodzie) spostrzec można tylko w trakcie analizy przeprowadzonej nie przez algorytm, a przez człowieka.

Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję należy poczekać na ogół od tygodnia do ok 30 dni. Czas na przekazanie analizy powinien zostać określony w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego sporządzenia. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie najważniejsze błędy ukryte na stronie. Jeśli strona była uruchomiona na platformie typu Magento czy Shoper bądź na darmowym szablonie, to elementów do naprawienia może być sporo. Kiedy strona powoli się wczytuje, a na najważniejsze dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko poza pierwszą setką wyników wyszukiwania, to także są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim rozwiązaniem.

Audyt SEO – co pokaże, jeśli będzie przeprowadzony starannie

Uważnie zrealizowany audyt SEO może obnażyć wiele błędów strony, między innymi:

  • brak lub źle wykonane połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console),
  • przyczyny słabej widoczności witryny na słowa kluczowe,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu witryny,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • niska jakość zawartości strony,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych obrazów,
  • brak bądź źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość wczytywania się strony w wersji mobilnej i desktopowej

.

Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]