Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Na seo4.net poznasz korzystną ofertę kampanii SEO.

Przedsiębiorstwa lub właściciele witryn internetowych, którzy pragną, by wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na minimum kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie starań . Nie posiadając kwalifikacji w zakresie SEO i nie śledząc systematycznie informacji o zmianach w algorytmie Google, trudno działać trafnie i – kluczowe – skutecznie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat profesjonalnego SEOwca, lecz nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje z uwagi na budżet. Trzecia metoda to zatrudnienie agencji SEO. Budżet przekazany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że oprócz fachowców od SEO w pracują tam dodatkowo osoby od copywritingu, programowania, kampanii Google Ads oraz grafiki, które służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.

Firma SEO – wybierz tę, która funkcjonuje na rynku od lat

Polskich agencji SEO jest bez liku. Czym kierować się w toku szukania podmiotu, która wywinduje w górę naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Radzimy wybrać agencję, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, ale także tych kreatywnych i marketingowych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze gwarantuje wysoką jakość usług. Współpracując z firmą, która działa od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, że posiada ona spore doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich dotychczasowych prac. Agencje SEO na ogół na swoich stronach dodają zakładkę z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy warto przeczytać opisy takich przypadków, żeby wstępnie zobaczyć, jakich wyników można się spodziewać po danej agencji, a także to z jakimi przeszkodami się mierzyła oraz dla jakich branż pracowała. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która działa transparentnie: pisze o planach zadań na zbliżające się miesiące, ale także dostarcza raporty z wykonanych działań i ich następstwa.

Kolejna niebagatelna kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu prac do charakteru działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpowiada w parę minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania pracownik profesjonalnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, by dopytać o pomocnicze informacje o firmie, konieczne do utworzenia dla niej wszechstronnej oferty. Chodzi o dane, których nie da się wyszperać tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych uprzednio pracach SEO czy o najistotniejszych dla klienta usługach bądź artykułach, które potrzebuje wypromować.

Co o firmie SEO mówi model rozliczenia jaki oferuje?

Przezornie powinno się podejść do agencji SEO, które oferują rodzaj współpracy z zapłatą za wypracowany wynik. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO wówczas, kiedy frazy kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top3 czy też pierwszej strony wyników). To wciąż często spotykany rodzaj rozliczeń, jednak niesie ze sobą wysokie niebezpieczeństwo – można bowiem uzyskać szybkie rezultaty łamiąc zasady określone przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, dlatego sumienna firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o cenę za współpracę z firmą SEO, to z rzadka bywa ona stała – przeważnie w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy niezbędne są wyższe nakłady finansowe, aby wykonać dokładny audyt SEO, a następnie wykonywać wszystkie wynikłe z niego prace. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty działań bywają o wiele niższe.

Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]